03 October 2011

Tak semua yang anda nak, boleh dapat kan?




Assalamualaikum, Wow sejak masuk semester baru nie, jarang sangat update blog =_=". Kat bilik memang tak boleh bukak homepage blogger.com, ermmm sodih2. Nie kat library :P ops, haha.

Sekarang saya dah bergelar pelajar tahun kedua :D cepat je masa berlalu. Masa berlalu, banyak yang berubah, tempat, persekitaran dan tak lupa kawan. Kawan pun sedikit sebanyak berubah. Saya rindukan my first year :'( Masa awal2 masuk uni. Kawan? Ermmmm, saya ada kawan baik kat upm dan uitm. Tapi kat sini, saya ada gak kawan, dan saya anggap mereka tu sebagai kawan rapat saya. Tapi bila saya sakit mereka tak kisahkan pun dan sebenarnya tak perasan langsung.

Pelik, dan rupa-rupanya, mereka anggap saya sebagai kawan biasa je. Sedih? Sangat sedih, sebab i thought we were more than that, like a close friends. Itulah, syok sendiri, haha. Apa2 pun, dalam hidup nie, kena sentiasa bersederhana. Jangan lebih2 sebab nanti kita lak yang sedih. Dan saya percaya, setiap yang berlaku, ada hikmahnya. Ingatlah, Allah telah mengatur yang terbaik untuk kita. Dan benda yang terjadi akan buat saya lebih kuat dan tabah :D Dalam masa yang sama, ada je kawan kat sini yang sangat care about me :D Thank you my friend!!!

"
At some point you will realize that you have done too much for someone, that the only next possible step to do is to STOP! Leave them alone. Walk away. It’s not like you’re giving up, and it’s not like you shouldn’t try. It’s just that you have to draw the line of determination from desperation. What is truly yours will eventually be yours, and what is not, no matter how hard you try, will never be"

Btw move on and keep moving on :D Now i in love with Bruno Mars' song title IT WILL RAIN and Joe Brooks' title These Broken hands of Mine. :D Lupakanlah masalah itu.

Till we meet again,
xoxo
Syafiqa

4 comments:

TS said...

be strong ek dear..

Aimifiqa said...

we must be strong dear. we MUST face that problem

Anonymous said...

kawan.

simple word yg sgt sgt sgt bole bwk byk meaning. yep..draw the line of determination from desperation..

chill k. u got fwen here. in dis nowhere world...haha..

Azie Suhaimi said...

sabar ye syafiqa..kawan mmg senang di cari.kawan terbaik tu la yg macam permata.berharga dan susah nk jumpa :)